utorak, 28. rujna 2021.

Mila Schön, poznata modna dizajnerica, rođena je u Trogiru na današnji dan prije 105 godina | TG kalendar

 

 



Mila Schön, rođena je kao Maria Carmen Nutrizio - Babić 28. rujna 1916. godine u Trogiru. Ova svjetski poznata modna dizajnerica bila je kći ljekarnika Luigija Nutrizia i Biance (r. Zečević) - žene po kojoj nekada raskošna - danas ruševna vila smještena na samom ulazu u Trogir nosi ime... Vila Bianca rodna je kuća talijanske modne dizajnerice Mile Schön rođene na današnji dan, prije 105 godina.


Obitelj Nutrizio nakon Prvog svjetskog rata odlazi iz Trogira u Trst u kojem Mila završava klasičnu gimnaziju. Potom odlazi u Milano gdje je 1939. godine upoznala Aurelia Schöna s kojim se vjenčala u Novari i s kojim je bila u braku do 1958. godine.

"Kad sam počela dizajnirati odjeću, postojale su samo obične krojačnice i butici visoke mode. Napravila sam mali atelijer, zaposlila nekoliko vrsnih radnika i počela raditi... Među bogatim milanskim damama brzo se pročulo da jedna mlada gospođa kreira profinjenu i elegantnu odjeću pa je modni atelijer Mile Schön s vremenom dobivao sve više narudžbi.

Svoju sam tvrtku nazvala MILA SCHÖN, jer mi je ime Maria zvučalo prejednostavno. Ime sam promijenila u Mila, kako me odmilja zvao moj tata. Potkraj 1964. dobila sam poziv da svoju kolekciju prikažem u Firenzi, što sam isprva odbila jer mi je upravo tada umrla majka. Moj prijatelj Giovanni Battista Giorgini svakodnevno me uvjeravao da ne smijen propustiti takvu priliku i na kraju sam popustila. Nisam niti sanjala da ću postići takvo veliki uspjej. Neuman Marcus odmah me pozvao u Ameruku i nakon dva mjeseca otišla sam u Dallas, zatim u Huston i na kraju u New York, gdje sam dala svoj prvi intervju New York Timesu te dobila nagradu Fashin Oscar for Colors.", priča Mila Schön u intervjuu s Tonkom Vulićem objavljenim u Gloriji 1994. godine.

Tijekom svoje bogate karijere odijevala je poznate klijentice poput Jacqueline Kennedy i princeze Diane, dizajnirala uniforme za Alitaliu i Iran Air, predstavnike Italije na Oplimpijskim igrama 1992... Mila Schön u modu je uvela odjeću s dva lica i bila poznata po geometrijskim komadima. Njene se kreacije čuvaju u Metropolitanu i V&A Museumu...

Umrla je 5. rujna 2008. godine, a njen modni brand i dalje živi...

 

 


 

Nema komentara:

Objavi komentar